utorok, mája 29, 2007

Nastane Súdny deň?

Eli James

Judgment Day Perspectives, E-Newsletter #1, 9. jún 2004

www.anglo-saxonisrael.com

Medzi početnými judeo-kresťanskými herézami, ktoré našu civilizáciu trápia, je univerzalizmus pravdepodobne najobľúbenejšou. Je obľúbenou práve kvôli svojej forme „ľahkého kresťanstva“ (Christianity light). Hoci má sladkú chuť, má málo kalórií a nevyžaduje si žiadnu zodpovednosť. Nevyžaduje si ani poznanie Písem. Všetko, čo požaduje, je zvláštna forma „viery“, ktorá uvádza, že všetci ľudia, bez ohľadu, ako veľmi zhrešili voči Božiemu Svätému Zákonu, budú „spasení“. Napriek jasným varovaniam Biblie ohľadom Súdneho dňa univerzalizmus nemá, nad čím by si lámal hlavu. Boh nie je antropomorfickou predstavou, ktorá by bola schopná hnevu, hovoria. Aká detinská predstava! To znamená pripisovať Bohu ľudské emócie, ktoré sú pod Jeho dôstojnosť!

No Biblia nám jasne hovorí, že sa na nás často hneval a Jeho hnev bude obzvlášť vážny, keď nadíde Súdny deň. „Jahveh, váš Boh, je totiž stravujúci oheň, Boh vyžadujúci výlučnú oddanosť. V prípade, že sa staneš otcom synov a vnukov a budete bývať v krajine dlho a budete si počítať skazonosne a urobíte si vyrezávaný obraz, podobu čohokoľvek, a dopustíte sa zlého v očiach Jahveho, vášho Boha, takže ho urazíte, ja beriem dnes proti vám za svedkov nebesia a zem...“ - Deuteronomium 4:24-26. „A z jeho úst vychádza ostrý, dlhý meč, aby ním bil národy, a bude ich pásť železným prútom. A šliape aj lis vína hnevu rozhorčenia Boha Všemohúceho.“ - Zjavenie 19:15.

A tak je jasné, že Jahveh, náš Otec, je schopný hnevu. Hnev nie je niečo, čo premietame na Boha, ako by on túto schopnosť nemal. Verte mi, Boh je viac než schopný hnevu. Je jeho tvorcom. Univerzalisti chcú poprieť, že je schopný hnevu. Domnievam sa, že majú na to sebecký motív. Zrejme tí, ktorí sú vinní z rôznych hriechov, chcú propagovať doktrínu, ktorá ich od týchto rôznych hriechov oslobodí. A takouto doktírnou univerzalizmus presne je. Učia, že Boh nepotrestá hriešnikov. To je pod Jeho úroveň, vravia. Zbožné prianie, môj drahý Watson!

Skutoční kresťania – na druhej strane – chápu, že hriech musí byť potrestaný.

Inak niet spravodlivosti. Nebolo by maximálne nespravodlivé, ak by nejaký brutálny zabijak šiel do zasľúbenej zeme i po zavraždení 50 ľudí, kým Joe Shmoe po celý život zápasil s tým, ako sa postarať o svoju rodinu, poplatil účty a nikdy nikomu neublížil? Univerzalisti tvrdia, že v Súdny deň nebude potrestaný ani jeden z nich. Oni v Súdny deň neveria. Veria iba v Boha, ktorý nás neberie na zodpovednosť za naše činy. Takéto učenie je hanebná lož.

Prečítajme si zo 4. kapitoly Jeremiáša:

9 „A v ten deň sa stane,“ je Jahveho výrok, „že zahynie srdce kráľa i srdce kniežat, a kňazi budú istotne uvedení do úžasu a proroci budú udivení.“ 10 A povedal som: „Beda, ó, Zvrchovaný Jahveh! Skutočne si úplne oklamal tento ľud a Jeruzalem tým, že si povedal: „Nastane vám pokoj“ a meč dosiahol až po dušu (po hrdlá – alternatívne znenie) .“ 11 V tom čase sa povie tomuto ľudu a Jeruzalemu: „Na ceste k dcére môjho ľudu je spaľujúci vietor chodníkov vyšliapaných v pustatine, nie je ani na previevanie, ani na čistenie; 12 vietor plne prichádza až od nich ku mne. Teraz k nim aj sám prehovorím o rozsudkoch.“ 13 Hľa, priženie sa ako dažďové mraky a jeho dvojkolesové vozy sú ako víchor. Jeho kone sú rýchlejšie ako orly. Beda nám, lebo sme boli vyplienení! 14 Vymy si celkom zo sredca zlo, Jeruzalem, aby si bol zachránený. Ako dlho sa budú v tebe nachádzať tvoje mylné myšlienky? 15 Veď hlas hovorí z Dána a zvestuje niečo ubližujúce z hornatého kraja Efraim. 16 Zmieňujte sa o tom, áno, národom. Zvestujte proti Jeruzalemu: „Prichádzajú pozorovatelia z ďalekej krajiny, a vydajú hlas práve proti judským mestám.. 17 Sú na všetkých stranách proti nemu, akoby stráže šíreho poľa, lebo sa vzbúril dokonca proti mne,'“ je Jahveho výrok. 18 „Tvoja cesta a tvoje počínanie – budú ti odplatené.“ Toto je nešťastie na teba, lebo je to trpké, lebo ti to dosiahlo až po srdce.“ 19 Ó, moje črevá, moje črevá! Som v krutých bolestiach, v stenách svojho srdca. Moje srdce sa vo mne búri. Nemôžem mlčať, veď moja duša začula zvuk rohu, poplašný vojnový signál. 20 Zrútenie na zrútenie bolo vyvolané, lebo bola vyplienená celá krajina. Mojje stany boli náhle vyplienené, moje stanoé plátna v okamihu. 21 Ako dlho budem vidieť signál, počuť zvku rohu? 22 „Veď môj ľud je pochabý. Nevšímajú si ma. Sú to nemúdri synovia, nie sú tými, čo majú porozumenie. Sú múdri, aby robili zlé, ale aby robili dobré, skutočne nemajú poznanie.“ 23 Videl som krajinu, a hľa, bola prázdna a pustá, a do nebies, a ich svetla viac nebolo. 24 Videl som vrchy, a hľa, triasli sa, a pahorky sa otriasali 25 Videl som, a hľa, nebolo pozemského človeka a všetky lietajúce nebeské tvory utiekli. 26 Videl som, a hľa, sad sa stal pustatinou a jeho mestá, tie všetky boli rozborené. Bolo to kvôli Jahvemu, pre jeho horiaci hnev. 27 Lebo toto povedal Jahveh: „Z celej krajiny sa stane opustený úhor a či azda nevykonám úplné vyhubenie? 28 Preto bude krajina smútiť a nebesia hore sa istotne zatemnia. To je preto, že som prehovoril, uvážil som a nepocítil som ľútosť, ani sa od toho neodvrátim.“ 29 Pre zvuk jazdcov a kvôli lukostrelcom uteká celé mesto. Vstúpili do húštin a vyšli do skál. Každé mesto je opustené a nebýva v nich žiaden človek. 30 Teraz, keď si vyplienená, čo budeš robiť, keďže si sa obliekala do šarlátu, keďže si sa ozdobovala zlatými šperkami, keďže si si zväčšovala oči čiernou šminkou? Márne si sa robila peknou. Tí, ktorí po tebe nezmyselne túžili, tí ťa zavrhli, práve hľadajú tvoju dušu. 31 Lebo som počul hlas ako hlas chorej ženy, tieseň ako tieseň ženy rodiacej svoje prvé dieťa, hlas dcéry Siona, ktorá lapá po dychu. Rozprestiera dlane. „Beda mi teraz, lebo moja duša je unavená od tých, čo zabíjajú!“

Ktorú časť z „uvážil som a nepocítil som ľútosť“ je tak ťažké pochopiť? Jahveh nám hovorí, že Súdny deň nastane; a tomuto nijako nezabránime. Zvyknite si na túto myšlienku, deti.. Tento skazený svet sa dočká svojho súdu, a tí, ktorí si najmenej želajú tento súd, budú jeho poprednými obeťami, bez ohľadu na to, ako to chcú poprieť. Inými slovami – SPRAVODLIVOSŤ zvíťazí! Skazení sa dočkajú svojej rekompenzácie a dobrí obdržia svoju odmenu. Chcete to inak? Ako by sa vám páčilo, ak by zlí unikli trestu? Mne by sa to nepáčilo! Ak by k tomu došlo, nazval by som Boha nespravodlivým. Tak sa pripravte. Pretože Súdny deň sa blíži.

Pre tých kresťanov, ktorí akceptovali univerzalistický klam s celým jeho zvodným vábením, môžem iba citovať Hippolyta, jedného z ranných cirkevných otcov. V popise ich konečného uvedomenia si, že boli podvedení anti-Kristom, Hippolytus hovorí, že si povedia – po zistení, že boli odsúdení za zlyhanie porozumieť varovaniam: „Počuli sme Písma, no nerozumeli sme im." Vidíte, kresťanstvo nie je pocit. Kresťanstvo je životným štýlom, praxou, angažovaním sa.

Upokojujúca heréza univerzalizmu bude skazou mnohých bohabojných kresťanov, ktorí boli napriek tomu podvedení a neuvedomili si to.

Žiadne komentáre: